اخبار
اخبار
‫۱۰ ساعت قبل، ساعت ۰۲:۴۷
نوع مطلب:خبر

آمل شهر پنجم کشور در نوسازی مسکن بافت فرسوده

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری آمل گفت : بر اساس اعلام مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، شهرآمل به ترتیب پس از شهرهای تهران ، مشهد ، اصفهان و تبریز به عنوان شهرهای پیشتاز در نوسازی مسکن بافت فرسوده و ناکارآمد شهری طی شش ماهه اول سال قرار گرفت.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری آمل، علی رضا موسوی با  اعلام این خبر افزود: با اعمال سیاست های بازآفرینی و برنامه ریزی های این سازمان و  با توجه به همکاری مجدانه مدیریت شهرسازی و شهرداری های منطقه یک و دو ، جریان نوسازی مسکن بافت در آمل تغییر پیدا کرد و گرایش شهروندان به نوسازی مسکن در بافت فرسوده بیشتر شد.

وی با تشکر از شورای اسلامی شهر و شهردار آمل در حمایت از سیاست های و برنامه های سازمان عمران و بازآفرینی اظهار کرد: تخفیف 50 الی 70 درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی و اعمال سیاست های تشویقی نوسازی محلات در محدوده های بازآفرینی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و همچنین ثبت و تحلیل بی وقفه رفتار نوسازی مسکن در آمل موجب شد تا شهر آمل از بسیاری از کلانشهر های کشور در امر مسکن بافت فرسوده  پیشی بگیرد.

موسوی در خصوص محلات پیش رو طی شش ماهه اخیر در نوسازی مسکن خاطر نشان کرد: در محدوده های درمه کلا، کوی رحیمی ، ملت آباد، کوی مصطفی خمینی و فرهنگ شهر، بیشترین استقبال شهروندان را شاهد بودیم.

وی با اشاره به صدور669  واحد پروانه ساختمانی برای 162متقاضی از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: در این مدت کوتاه  بیش از چهارو نیم هکتار از مساحت بافت فرسوده در جریان نوسازی قرار گرفت.