درنشست رییس واعضای شورا و مدیران شهرداری با پیمانکار بررسی شد
موانع پیش رو برای اجرای طرح ممیزی املاک شهری با هدف جمع آوری اطلاعات املاک، ایجاد بانک اطلاعاتی و بهبود خدمات شهری آمل، با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاون اداری مالی، مدیران مناطق ، عوامل واحد ممیزی شهرداری و پیمانکار بررسی شد.
به گزارش اداره مدیریت و روابط عمومی شهرداری آمل، در این نشست، احمدمحمدی رییس شورای اسلامی شهرآمل، حسن مجیدی کیا عضو شورای اسلامی شهرآمل، بر اجرای دقیق جمع آوری اطلاعات املاک با رعایت همه موارد در کوتاه ترین زمان تاکید کردند.
شهردارآمل هم در این نشست، ممیزی املاک را یکی از اقدامات زیربنایی و ضرورتی برای تصمیم گیری مدیریت شهری بیان کرد و گفت: لازمه کار مدیریت شهری برنامه ریزی وداشتن اطلاعات جامع وکامل است، و شهرداری به استناد قانون نوسازی و عمران شهری نقش کلیدی در ایجاد بانک اطلاعات شهر دارند.
مهندس علی داودی افزود: شهرداری به عنوان متولی امور شهری از املاک و مستغلات در شهر باید مطلع شود و ثبت و نگهداری سوابق املاک معابر و مشاغل ،آگاهی از اطلاعات به روز از وضعیت موجود تمامی املاک ، تسهیل در دستیابی به اطلاعات و محاسبات عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه، ایجاد بستر مناسب در تسریع و آسان سازی امور شهرداری ، امکان ارائه خدمات مکانی مربوطه در سیستم یکپارچه شهرسازی و نوسازی و امکان گزارش گیری دقیق از تعداد و مشخصات املاک و معابر با کاربری های مختلف از جمله فواید طرح ممیزی املاک در شهر آمل به شمارمی آید
شهردارآمل تصریح کرد: شهر آمل در مسیر توسعه و پیشرفت به همدلی و هم افزایی نیاز دارد و مدیریت شهری و شهروندان باید در کنار هم به این اقدام کمک کنند و اجرای ممیزی املاک شهری یکی از این اقدامات است.
مهندس داودی، با بیان اینکه واحد ممیزی شهرداری آمل، از مدت ها قبل فعالیت خود را با انجام برخی مقدمات شروع کرد، افزود : یکی از مزیت ها و نکات مهم اجرای این طرح ، توزیع عادلانه امکانات شهری است.
شهردارآمل با اشاره به اینکه بزودی این طرح درمسیربلوار شیخ فضل الله نوری اجرا می شود، درعین حال، از شهروندان درخواست کرد هنگام مراجعه ماموران اجرای طرح ممیزی شهری ، مدارکی شامل سند مالکیت ، پروانه ساختمانی ، پایان کار و مدارک شناسایی مالک را در اختیار اجراکنندگان طرح قرار دهند.